گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

به نظر شما چهره سال ۹۳ چه کسی است؟

روزهای پایانی سال ۹۳ فرصت مناسبی است تا تقویم یک سال گذشته کشور را ورق بزنیم و اتفاقات یک سال گذشته کشور را مرور کنیم. اما از نظر شما امسال چه کسی چهره سال است؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟   

مجله مهر: سال ۱۳۹۳ نیز با تمام اتفاقات خوب و بد و فراز و نشیب هایش در تقویم ملی کشور ثبت شد تا از این سال فقط خاطره هایش بر جای بماند. سالی که تیم ملی فوتبال به جام جهانی رفت. والیبال ایران در عرصه جهانی خوش درخشید تا شور و نشاطی در عرصه ورزش کشور حاکم شود.

مذاکرات هسته ای، بالا رفتن قیمت نان، جنایات داعش در منطقه و دلاوری های مدافعان حرم، پر رنگ شدن شبکه های اجتماعی تلفن همراه میان مردم، هوای آلوده شهرهاش کشور، بیماری سرطان و شیوع آن میان هنرمندان، خرید خدمت سربازی و خیلی از موارد دیگر از جمله اتفاقاتی که مردم سال گذشته درباره آنها حرف زدند و یا به نوعی درگیرشان بودند.

اما مردم در سال ۹۳ بیشتر درباره چه کسانی حرف زدند و یا اینکه چه کسانی چهره های سال ۹۳ بودند؟

قاسم سلیمانی

سردار سپاه ایران در مناطق بحرانی عراق و سوریه حضور پر رنگی داشت و تبدیل به برجسته ترین چهره مبارز علیه گروهک تروریستی داعش شد. محبوبیت این سردار ایرانی به شبکه های اجتماعی هم باز شد تا تبدیل به یکی از اسطوره های جوانان ایرانی شود.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر تمام مذاکرات و رفت و برگشت هایی که امسال در جریان توافقات هسته ای انجام داد

ظریف3.jpg

مرتضی پاشایی

خواننده جوان و محبوب کشورمان امسال با تمام تلاشی که انجام داد نتوانست سرطان را شکست دهد و درگذشت وی امسال داغ سنگینی برای مردم و به خصوص دوست دارانش بود. مراسم تشییع جنازه این هنرمند مردمی به قدری پرجمعیت بود که حمل نقل و عمومی در مناطق مرکزی پایتخت برای چند ساعت کاملا مختل شد.

بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم مرتضی پاشایی

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی

وزیر پرکار و محبوب دولت یازدهم امسال نیز توانست به چهره ای مردمی تبدیل شود. راه اندازی طرح جامع سلامت، تثبیت قیمت و کاهش هزینه درمان برای مردم و همچنین پیگیر بودن وزیر بهداشت نسبت به مصوبات این وزارت خانه از دلایل محبوبیت آقای وزیر است.

وزیر بهداشت گرد و غبار اهواز

احسان و سولماز

این زوج پر احساس با حضور در برنامه ماه عسل و شرح وقایع و مشکلات زندگی مشترکشان تبدیل به یکی از چهره های محبوب امسال شدند. صفحه اجتماعی این زوج در فیسبوک در سه ساعت چندین هزار لایک خورد و محبوبیت شان به حدی رسید که بارها به کنسرت ها و مراسم های مختلف دعوت شدند و از آنها تقدیر شد.

سولماز و احسان

مفسدان اقتصادی

حواشی حضور یکی از متهمان اقتصادی در زندان، آزادی یکی از مفسدان اقتصادی و دادگاه های متوالی یکی دیگر از متهمان اقتصادی و اعدام یک مفسد اقتصادی از اخبار امسال بود. البته رئیس قوه قضایی نیز چند روز پیش خبر یک اختلاس ۶۵۰۰ میلیاردی را نیز به مردم داد تا جمع مفسدین اقتصادی در سال ۹۳ کامل شود.

فساد اقتصادی

نرگس آبیار

بانوی سینماگر ایرانی سال گذشته با ساخت فیلم «شیار ۱۴۳» خودش را میان مردم مطرح کند اما اکران این فیلم در سال ۹۳ و استقبال مردم به خصوص خانواده های شهدا باعث شد نرگس آبیار یکی از زنان خبرساز و چهره امسال شود.

نرگس آبیار

شهرموش‌ها ۲

آخرین ساخته مرضیه برومند توانست کودکان امروز و دیروز زیادی را به صندلی های سینما بکشاند. فروش حدود ۱۰ میلیاردی این فیلم توانست این فیلم را به یکی از اتفاقات سال ۹۳ تبدیل کند تا این نکته را نیز یادآور شود که به سینمای کودک و نوجوان باید بیشتر اهمیت داد.

شهر موش ها

مهرداد پولادی

اخراج مدافع تیم فوتبال کشورمان در نیمه اول بازی ایران و عراق و تاثیر اخراج این بازیکن در روند بازی که موجب شکست ایران مقابل عراق شد صدای مردم را حسابی در آورد تا دوباره حرف و حدیث ها درباره مشکلات خدمت سربازی پولادی بالا بگیرد. بسیاری از فوتبال دوستان معتقدند پولادی برای تیم ملی نیز نتوانست سرباز خوبی باشد.

مهرداد پولادی

جوان ترین پدر ایران

بهزاد ۱۳ ساله در سال ۹۳ پدر شد تا تبدیل به یکی از چهر های امسال شود. خبر بچه دار شدن بهزاد و اوضاع زندگی این زوج نوجوان چند روزی در صدر اخبار کشور قرار داشت.

بهزاد ; جوانترین پدر ایرانی

معصومه ابتکار

مهمان ناخوانده کشور امسال بیشتر از هرسال ماندنی شد تا نفس کشیدن را برای اهالی جنوب و جنوب غرب کشور سخت تر کند. هجوم ریزگردها و عملکرد معصومه ابتکار در مقابله با ریزگردها سبب شد تا ابتکار هم بتواند جایی در این لیست پیدا کند.

ابتکار

نظرشما چیست؟

شما کاربران گرامی می توانید با ارسال نظرات خود ذیل این خبر در این بحث مشارکت کرده و نظرات خود را در رابطه با چهره سال ۱۳۹۳ با خوانندگان ما در میان بگذارید.

جهت اعلام نظر در سایت خبرکزاری مهر اینجا کلیک نمایید


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد