گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

نیازهای دوچرخه سواران داخلی و خارجی

 1 - لبخندی که حاکی از مهر شما باشد.

 2 - احوال پرسی و خسته نباشید.

 2/1 اگر دوچرخه سوار خارجی باشد و شما با لبخند و زبان خود با شخص احوال پرسی نمایید یقین داشته باشید که تاثیر خود را خواهد داشت و فرد مقابل منظور شما را درک می نماید ...  

 2/2 مدت این احوال پرسی نباید زیاد طول بکشد چون طرفین به ربان یکدیگر آشنایی ندارند و این امر کمی گیج کننده میگردد.

 2/3 اگر در پایان روز باشد دوچرخه سوار زمان برایش دارای اهمیت بسیاری میباشد.

 2/4 سعی نمایید در زمان صحبت با دوچرخه سوارهای خارجی بلند نخندید چون شاید فکر نمایند شما دارید مسخره شان می کنید.

 3 - در صورتی که یکی از دوستان شما به زبان انگلیسی آشنانی دارد میتوانید با او تماس تلفنی بگیرید و گوشی را به دوچرخه سوار بدهید تا صحبت نماید و بتواند نیازهایش را با دوست شما  مطرح نماید.

 4 - دوچرخه سواران در طی روز مسافتی بالغ بر 70 الی 120 کیلومتر را رکاب میزنند و شب برای استراحت به شهر یا روستای میرسند و عدم آشنایی آنان برای چادر  زدن در جای مناسب از لحاظ  دسترسی به امکاناتی قبیل سرویس بهداشتی و دیگر نیازهایشان دچار مشکل هستنند و شما مینوانید حداقل کمک خود را با نشان دادن مسیر پارک ها و یا فضای مناسب برای برپا نمودن چادر با گفتن کلمه کمپ یاری نمایید.

 5 - تمام دوچرخه سواران داخلی یا خارجی هر سه روز یکبار از لحاظ بهداشتی نیاز دارند به حمام بروند و لباس هایشان را شستشو نمایند .

 ( پس اگر شما چنین امکاناتی را بتوانید بمدت 1 شب یا 2 شب در اختیار آنان بگذارید لطف بسیار بزرگی در سفر برایشان میباشد)


 6 - دوچرخه سواران با تفکرات نمادین حامل پیامی برای دیگر ملل می باشند و هزینه های سفرشان را خود تامین می کنند و اکثرا حمایت مالی از دولت خود دریافت نمی کنند.

 (البته در کشورهای جهان سوم  و به پایین اینگونه میباشد)

 7 - پرداخت پول به دوچرخه سواران ایرانی که در حال رکاب زدن در داخل کشور  هستند توهینی بزرگ به دیگر دوچرخه سواران می باشد .

 ( فقط در زمانهای ضروری که فرد درگیر حادثه ناخواسته گردید است میتوان به او در حد امکان کمک مالی نمود )

 8 - در صورتی که تمایل دارید  میتوانید آنان را به صرف نهار ، چای ، میوه و ..... دعوت نمایید

 "در یکی از سفرهایم با یک ایرانی دوچرخه سوار که بسیار نیز مدعی بود آشنا گردیدم و متاسفانه از همان لحظه اول متوجه شدم که ایشان رفتار و گفتارشان در حد و اندازه یک دوچرخه سوار آرمانگرا نیست و در طی مدت کوتاهی که با ایشان بودم به چشم خود دیدم که از مردم انتظارات بیهوده ای دارد و دوچرخه فقط بهانه ی برای .... میباشد و چنین رفتاری توهین بسیار بزرگ به دیگر دوچرخه سواران ایرانی است  و امید داریم مردم مهربان و توع دوستمان رفتار و عملکرد اینگونه افراد را با دوچرخه سوارهای آرمانگر برابر ندانند."

امید است با لبخندی زیبا نشاط و انرژی را جایگزین خستگی راه دوچرخه سواران نمایید که در جاده ها و شهرها می بینند .

 توریست منتقل کننده فرهنگ نوع دوستی مردم هر کشور به دیگر ملل دنیا و مردم کشورشان هستند پس بیایید از ایران و ایرانی لحظه های نابی را در دفتر خاطراتشان ثبت کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد