گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

دوچرخه سواری دریاچه ارومیه تا قله دماوند و ....

بنام یگانه دادار هستی

درود

روز ملی دماوند بر دوستداران ایران و فرخنده باد

 صعود چند منظوره یادواره 141 قهرمان محیط بان و جنگل بان و حبیب محبیان از دریاچه ارومیه تا قله دماوند و .... با چند روز تاخیر آغاز میگردد.

 مرحله اول:  تاریخ 1395/4/15 از استان آذربایجان غربی دریاچه ارومیه دوچرخه سواری بسمت استان آذربایجان شرقی - استان اردبیل و استان گیلان رکاب خواهم زد.

 مرحله دوم: 1395/4/28 از استان مازنداران روستای نیاسته آرامگاه هنرمند مردمی زنده یاد حبیب محبیان بسمت قله دماوند رکاب زدن را آغاز خواهم نمود و در پلور به دیگر اعضا گروه که از تهران حرکت نموده اند می پیوندم و سپس بسمت قله حرکت خواهیم نمود.

 مرحله سوم:  از قله دماوند دوچرخه سواری  را بسمت دهلاویه جهت ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادامه خواهم داد.

در پناه حق مانا و پایدار باشید.

کوچک همیشگی مردم نیک اندیش ایران

سید مسعود طباطبایی

صعود به قله دماوند با دوچرخه طراح آقای قره داغی قهرمان آذربایجان

بخش اول فرا خوان
مجموعه رکابزنان گروه انسانهای سبز اقوام ایرانی متشکل از قهرمانان ملی ایران در رشته های مختلف به سرپرستی آقای سید مسعود طباطبایی پدر معنوی سایکل توریستهای ایران ،تلاش می کند.قدرت جسارت حرکت در تمام زمینه های ورزشی را بدون تعصب قومی به تمام هم وطنان و ورزشکاران انتقال دهد.در این مدت چند دهه تلاش خود ،توانسته است.نام آوران زیادی را بدون چشم داشت مادی و گروهی و سیاسی پرورش دهد.که بیشتر اعضا با درک شرایط گروه و دلبستگی همراه با صداقت توانسته اند.در افتخارات ملی و جهانی شریک باشند.
در این بحث  قصد نداریم به عناوین و افتخارات گروه بسنده کنیم.اما تلاش می کنیم.تا همچنان روح تلاش و سازندگی و همت و غیرت ایرانی را با تکیه بر باورهای دینی خود را در بر خورد بعضی از دوستان تلنکر دهیم.هر چند قصد محکوم کردن هیچ کدام از هم وطنان را نداریم.چرا که شعار گروه بر پایه آموزه های نیک دینی و اخلاق حسنه انسانی در کنار زندگی مسالمت آمیز و پرهیز از جنگ و خونریزی در فریاد تلاش برای صلح جهانی است.
در این چند سال گروه و اعضاء گروه هر برنامه ای داشته اند.بدون شک و شبهه ای انجام داده اند.و دیگر منتظر شرایط ایده آل و فراهم شدن زمینه های لازم یک حرکت نبوده اند.چرا که ایمان داشتند.انجام کاری در چنین دشواری و محدودیتهایی خود نشان از همت و تلاش و غیرت یک ایرانی است.
در برنامه جدید 28 تیرماه 95 با دوچرخه سایکل توریستی از تهران به طرف دماوند و رسیدن به دامنه زیبای این کوه برنامه گروه انسانهای سبز اقوام ایرانی به نفع دبستان قنبر هفت چشمه در امتداد بازسازی این مدرسه شروع خواهد شد.تا با انجام برنامه های ویژه جشن خواهر خواندگی روستای هفت چشمه آرامیده در پای سبلان و رشته کوههای قافلانکوه و بزقوش  با حضور بعضی از گروههای ورزشی و هم نوردان زمزمه شود.
این حرکت با حضور آقای سید مسعود طباطبایی و آقای محمد پاسخی و آقای حسین قره داغی  انجام خواهد شد.دوستانی که گروه را یاری فرمایند.باعث تسریع در انجام این کار زیبا خواهد بود.
در این مدت اقدام به اطلاع رسانی در مورد دریافت  توصیه هاو راهنمایی همنوردان و سایکل توریستها و گروههای ورزشی و دوستداران طبیعت  و هم وطنان و...بر حسب وظیفه کردیم.با اتمام زمان مورد نظر هر گونه نگاه ناثواب و یا حرکتهای تخریبی ارزش نخواهد داشت.بلکه حرکتهای بی ارزشی خواهد بود.که در خلل و ضعف اراده های پر توان برنامه ریزان این حرکت تاثیری نخواهد داشت.
بخش دوم فراخوان
بامید خدا روز دوشنبه مورخه 95/4/28 از خیابان خلیج فارس تهران به همراهی دوستان بخصوص آقای محمد پاسخی و آقای سید محمد امین ذکریا و آقای محمدرضا مومنی با دوچرخه های سایکل توریستی و تجهیزات کامل استارت خواهیم زد.اولین محل بمدت یکساعت در میدان آزادی خواهیم بود.بعداز آن دوباره در پارک دانشجو بمدت یکساعت توقف خواهیم کرد.بعداز آن آخرین توقف ما درپایانه هم بمدت یکساعت خواهد بود.دلیل توقف ما در این سه مسیر دیدار با دوستان سایکل توریست و همنورد و یاران دبستان قنبر هفت چشمه و...خواهد بود.بدلیل زمان کم فقط به این سه توقف در تهران اکتفا خواهیم کرد.البته امکان دارد این زمان طولانی بیشتر شود.
بعداز آخرین توقف تا امامزاده هاشم رکاب خواهیم زد.شب را در کنار این محل شب مانی را انجام خواهیم داد.روز سه شنبه از امامزاده هاشم تا مسجد صاحب الزمان گوسفندسرا رکاب خواهیم زد.شب را در این محل استراحت خواهیم کرد.تا پدر سایکل توریست ایران جناب آقای سید مسعود طباطبایی که از رامسر به عشق حبیب محبیان رکاب می زندبه جمع ما اضافه شود.طی این مسیر اولین و دردناک ترین مسیر رکابزنی خواهد بود.
روز چهارشنبه از گوسفند سرا تابارگاه سوم را طی خواهیم کرد.رکابزنی در این مسیر امکان پذیر نخواهد بود.بنابر این دوچرخه بدست با تجهیزات کامل بالا خواهیم رفت.البته بعضی جاها در مسیرهای کوتاه شیطنت خواهیم کرد و پا به رکاب خواهیم شد.
روز پنجشنبه از بارگاه سوم به قله دماوند بام ایران با دوچرخه کامل سایکل توریستی صعود خواهیم کرد.تا اولین گروه ویژه سایکل توریستهای ایران و جهان باشیم که با تجهیزات کامل بعداز رکابزنی جاده های ایران و خارج از ایران جشن ویژه را در بلندترین نقطه ایران با حضور دوستان و همنوردان برگزار خواهیم کرد.در اقدام نمادین و با برنامه خاص و کوچک جشن خواهر خواندگی روستای هفت چشمه بخش کندوان میانه را با دماوند زمزمه خواهیم کرد.
دربرگشت تا دامنه کوه را با نخ سفید رنگی و قابل تجزیه تا پای دماوند را نخ پیجی خواهیم کرد.تا این خاطره با رکورد ویژه همیشه در یادها باقی بماند.
در حین برنامه با توجه به هدف گروه در اهداف خیریه برای بازسازی دبستان قنبر هفت چشمه کمک مالی جمع خواهیم کرد.تا در امتداد بازسازی مدرسه از سال 93 ،این سری برای بازسازی بیرون مدرسه و اتمام روند زیبای همراهی خیرین و همنوردان و هم رکابان  و ورزشکاران و...تلاش کنیم.تا مهرماه به اتمام رسانده و در آبانما ه جشن ویژه اتمام بازسازی مدرسه را بزرگزار کنیم.
لازم بذکر است با آماده سازی کمپ اولامای نیکان روستای هفت چشمه در یک منطقه کوهستانی با نیم نگاه به سبلان و بزقوش و قافلانکوه و آبشار زیبای شرشر و منطقه ییلاقی اولاما از سال گذشته ،در خدمت همنوردان و دوچرخه سواران و خیرین و هم وطنان و...،مجانی و با نگاه انساندوستانه ،در تمام فصول سال بجزء تابستان هستیم .
حسین قره داغی
معلم داوطلب خدمت درروستای هفت چشمه
و سایکل توریست بین المللی  

امروز سالگرد بابک خرمدین است‌………

محل تولد : سبلان(ساوالان)

علت مرگ: بریده شدن دست و پایش و قطع شدن سر

آرامگاه: ندارد 

ملیت ایرانی (تورک آزربایجان(گونئی))

شناخته شده:

مبارزه برضد اشغالگری اعراب پس از حمله ی اعراب به ایران

جنبش :رهبر انقلابی جنبش سرخ جامگان

مخالفان :خلیفه عباسی ؛ مامون و معتصم هست

چگونگی دستگیری : خیانت افشین مازندرانی یک ایرانی که بخاطر مقام و ثروت خود را به معتصم فروخت 

خلیفه مسلمانان معتصم : اگر توبه کنی می بخشمت!

بابک: گنهکاران توبه می کنند نه وطن پرستان.

خلیفه مسلمانان : تو اکنون در چنگ ما هستی!

بابک: جسمم آری ولی روحم نه، دژ آرمان من تسخیر ناپذیر است...

خلیفه:جلاد قطعه قطعه اش کن تا با زجر بمیرد!جلاد با یک ضربت دست راست بابک را قطع کرد...

بابک به زمین نشست و با خون کتفش صورتش را غرق خون کرد...

خلیفه: کافر! این چه بازیست!

بابک: پیش نامرد باید مردانه مرد...با رفتن خون از تنم رخسارم زرد می شود و تو گمان می کنی از ترس است!اما مرا ترسی از گله ی روباهان نیست...با قطع هر عضوم بابکی در این سرزمین متولد می شود...

با هر جمله ای که بابک می گفت عضوی از بدنش بر زمین می افتاد...

خلیفه: جلاااااااااااد ببر صدایش را!

و شمشیر فرود آمد...

و سرش ، سری که پیش هیچ ظالمی خم نشده بود به زمین افتاد...

به یاد بابک خرمدین؛ غیور مرد ایران زمین .

ﺯﻧﺪﻩ باد هر شهیدی که به عشق مردم و وطن با جان خویش عشق بازی میکند

چنین روزی  بابک خرمدین به دست معتصم خلیفه عباسی در سامرا اعدام شد !

بابک در جواب سؤال معتصم (که چرا صورتش را با خون دستش می‌آلاید) پاسخ داد که فقدان خون باعث رنگ پریدگی می‌شود و من نمی‌خواهم که کسی فکر کند که من از ترس رنگم پریده است. 

یکی از بزرگترین جنبش هایی که برای کوتاه کردن دست اعراب در ایران آغاز شد جنبش ملی خرمدینان در قرن دوم و سوم هجری بود ، ایران که در این تباهی هیچ نقشی نداشت تا آخرین دم برای کشورشان جان فشانی کردند . خرمدینیان در آذربایجان ، گیلان و طبرستان تا دویست سال در برابر تازیان مقاومت کردند . در ناحیه خراسان آزاد مردی بنام یعقوب لیث صفاری تا زمانی که بیماری او را از پای در نیاورده بود در برابر تازیان مقاومت کرد.

 اینجاست که بزرگی روح ملتی ثابت می شود در حالی که اعراب شام و مصر و شمال آفریقا فرهنگ و تمدن آنها را نابود کردند و امروز کوچکترین اثری از زبان آنها نیست اما ایران هنوز زنده است.

جهان به کدام سمت می‌رود؟

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حاوی چه معانی ای بوده است؟ این پرسشی است که کارشناسان زیادی را به تکاپو واداشته تا از نگاه خود به بررسی آن بپردازند. استفان والت، پروفسور روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد به این پرسش در مقاله‌ای که در فارن پالیسی منتشر کرده، چنین پاسخ می‌دهد: دنیا در حال ورود به دوره‌ای جدید است. این دوره دربرگیرنده کشورهایی است که دارای دموکراسی قدرتمندی بودند و حالا... 
ادامه مطلب ...